Την ερχόμενη Πέμπτη η Καλαμάτα ετοιμάζεται να αποτελέσει για δέκατη όγδοη χρονιά το επίκεντρο της τέχνης του χορού, υποδεχόμενη, στο πλαίσιο του Διεθνές Φεστιβάλ Χορού, καλλιτέχνες του παγκόσμιου στερεώματος.
Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αποτελεί κορυφαία δραστηριότητα του Διεθνούς Κέντρου Χορού της πόλης. Ιδρύθηκε την άνοιξη του 1995 με αντικείμενο την προώθηση της χορευτικής τέχνης και με άξονες την έρευνα, την εκπαίδευση και την καλλιτεχνική δράση και παραγωγή.
Στα δεκαεπτά χρόνια παρουσίας του στα ελληνικά χορευτικά πράγματα και χάρη στην υποστήριξη της τοπικής αρχής κατάφερε να κερδίσει την δική του ξεχωριστή θέση και αναγνώριση στη γεωγραφία των φεστιβάλ του μεσογειακού νότου, στήνοντας γέφυρες με την παγκόσμια χορογραφική δημιουργία.
Ονόματα πολύ σημαντικών δημιουργών, που γράφουν την ίδια την ιστορία του σύγχρονου χορού, εμφανίσθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ενώ ταυτόχρονα φρόντισε για την προβολή και ενίσχυση της ελληνικής δημιουργίας είτε μέσα από την ανάθεση χορογραφικού έργου σε ταλαντούχους δημιουργούς, είτε μέσα από την στήριξη της πειραματικής διάθεσης νέων ομάδων.
Αναπόσπαστο μέρος του Φεστιβάλ αποτελούν τα εκπαιδευτικά σεμινάρια χορού και οι διαλέξεις που απευθύνονται σε σπουδαστές και επαγγελματίες του χώρου, ενώ στις παράλληλες δραστηριότητες του Φεστιβάλ συμπεριλαμβάνονται οι εκδόσεις και οι παραγωγές video dance.
Η πολυμορφία τάσεων που διαπερνά τον σύγχρονο χορό αλλά και η διεύρυνση του κοινού που προσεγγίζει και αγαπά αυτή την τέχνη αποτέλεσε από την πρώτη στιγμή βασικό μέλημα της πολιτικής προγραμματισμού του. Σήμερα στα δεκαοκτώ χρόνια της πορείας του, ένα πολύχρωμο κοινό ανταποκρίνεται με ενθουσιασμό κάθε καλοκαίρι στο κάλεσμα του Φεστιβάλ.
Η Καλαμάτα, πόλη του χορού, υποδέχεται την 18η κατά σειρά διοργάνωση από 12 έως 19 Ιουλίου 2012.
Επί σκηνής
Την αυλαία του Φεστιβάλ θα σηκώσει την επόμενη Πέμπτη ο Γάλλος χορογράφος Φιλίπ Ντεκουφλέ, που επιστρέφει στην Καλαμάτα με τη νέα παράσταση του με τίτλο Panorama, μια επιτομή της τριαντάχρονης πορείας του.
Ένας ακόμη Γάλλος δημιουργός του σύγχρονου χορού, ο Πιερ Ριγκάλ, χορογράφος που έχει διακριθεί χάρις στο ευφυές κινησιολογικό του λεξιλόγιο, την ευρηματική χρήση της τεχνολογίας και το σουρεαλιστικό του χιούμορ, συστήνεται για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό, με την παράσταση Press. Πρόκειται για μια μεταφορά για τη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου, τον οποίο βλέπουμε στη σκηνή να πιέζεται όχι μονάχα μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά, καθώς ο σκηνικός χώρος που έχει στη διάθεσή του διαρκώς μικραίνει, απειλώντας να τον συνθλίψει.
Στη συνέχεια, ένας ακόμη γνώριμος του κοινού του Φεστιβάλ, ο Νοτιοαφρικανός Γκρέγκορυ Μακόμα, θα παρουσιάσει μια παράσταση για έναν χορευτή, έξι μουσικούς και το πνεύμα ενός προγόνου, με τον τίτλο Exit/Exist. Μνήμη και Ιστορία, δυτική κουλτούρα και αφρικανικές ρίζες, συνδυάζονται με τις ποιητικές εικόνες και τη μουσική που δημιουργεί, προκειμένου να ατενίσει το μέλλον βυθίζοντας τα βήματά του στο παρελθόν.
Μια «ανακάλυψη» του Φεστιβάλ, η Λία Χαράκη, από την Κύπρο, μια χαρισματική ερμηνεύτρια, επιστρέφει με το σόλο Tune in, μια σπουδή πάνω στο πώς μια μινιμαλιστική, επαναληπτική κίνηση μπορεί να γεννήσει συναίσθημα στον ερμηνευτή και, κατ’ επέκταση, στον θεατή. Την ίδια βραδιά θα παρουσιαστεί και η καινούργια δουλειά της Σοφίας Μαυραγάνη με τίτλο Autogoal #05, μια αυτοσαρκαστική ματιά πάνω στη σχέση αθλητή - προπονητή, η οποία μέσα από το παιχνίδι και τη θεατρική σύμβαση διερευνά με χιουμοριστικό τρόπο τη σχέση εξουσίας που διαμορφώνεται.
Στη συνέχεια, θέση επί σκηνής θα πάρει η ομάδα Yelp Dance Co. και η χορογράφος Μαριέλα Νέστορα, με την παράσταση A-M I, μια ποιητική συνύπαρξη λόγου, εικόνας και κίνησης, που αναρωτιέται για τον τρόπο με τον οποίο ο θεατής διαβάζει την κίνηση των χορευτών στη σκηνή.
Η τελευταία ημέρα του Φεστιβάλ (19/7) είναι αφιερωμένη σε δύο σημαντικές δημιουργούς: Η Αμερικανίδα χορεύτρια και χορογράφος Πατ Κάτερσον θα ερμηνεύσει το Trio A (1966) της Υβόν Ράινερ, ένα έργο που δημιουργήθηκε μέσα στο κλίμα της νεοϋορκέζικης πρωτοπορίας της δεκαετίας του 1960, το οποίο θα παρουσιαστεί σε τρεις διαφορετικές παλαιότερες εκδοχές, που απέχουν μεταξύ τους τριάντα χρόνια, ενώ στη συνέχεια δώδεκα χορευτές από το εργαστήριο που θα πραγματοποιήσει παράλληλα θα ερμηνεύσουν το We shall run (1963) της Ράινερ, μια σύνθεση πάνω στη συλλογική κίνηση, υπό τους ήχους του Ρέκβιεμ του Μπερλιόζ.
Η αυλαία του 18ου Φεστιβάλ Χορού θα πέσει με μια σημαντική ελληνική παραγωγή, την Era poVera της Πατρίσιας Απέργη και της ομάδας Αερίτες, το οποίο παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία τον χειμώνα στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Πρόκειται για μια δυναμική παράσταση με καλλιτεχνική αλλά και πολιτική άποψη, που διερευνά τον τρόπο που οι άνθρωποι λειτουργούν μέσα στον αστικό ιστό. Έναν διάλογο της πόλης και του σώματος, όπου πρωτογενές υλικό για τη χορογραφική δημιουργία αποτελούν οι μνήμες, οι κατοικήσεις, ο αγώνας επιβίωσης και η ομάδα μεταμορφώνεται σε καθρέφτη ενός κοινωνικού συνόλου.
Παράλληλες εκδηλώσεις
Εκτός του βασικού κορμού του προγράμματος, το Φεστιβάλ Χορού διαχέεται στον δημόσιο χώρο της πόλης, με μια σειρά οργανωμένες και αυθόρμητες παραστάσεις, όπως αυτή της γαλλικής ομάδας Retouramont, που με ένα ακροβατικό σόλο θα επιδιώξει να μεταβάλει τον δημόσιο χώρο σε ποιητικό σημείο συνάντησης κοινού και ερμηνευτών, ή καλλιτεχνικό παιχνίδι Dobedobedo των Τζ. Αργυρίου (ομάδα Amorphy) και της Σ. Μαυραγάνη που περιλαμβάνει την αυθόρμητη σύνθεση χορευτών, ερμηνευτών, μουσικών και φωτιστών, χωρίς καμία προηγούμενη πρόβα, πάνω στην άμμο της παραλίας της Καλαμάτας.
Ακόμη, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του Φεστιβάλ, φέτος θα διεξαχθούν τρία εργαστήρια για επαγγελματίες και σπουδαστές με χορογράφους από την Ισπανία, τη Βρετανία και τις ΗΠΑ.
Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αποτελεί κορυφαία δραστηριότητα του Διεθνούς Κέντρου Χορού της πόλης. Ιδρύθηκε την άνοιξη του 1995 με αντικείμενο την προώθηση της χορευτικής τέχνης και με άξονες την έρευνα, την εκπαίδευση και την καλλιτεχνική δράση και παραγωγή.
Στα δεκαεπτά χρόνια παρουσίας του στα ελληνικά χορευτικά πράγματα και χάρη στην υποστήριξη της τοπικής αρχής κατάφερε να κερδίσει την δική του ξεχωριστή θέση και αναγνώριση στη γεωγραφία των φεστιβάλ του μεσογειακού νότου, στήνοντας γέφυρες με την παγκόσμια χορογραφική δημιουργία.
Ονόματα πολύ σημαντικών δημιουργών, που γράφουν την ίδια την ιστορία του σύγχρονου χορού, εμφανίσθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ενώ ταυτόχρονα φρόντισε για την προβολή και ενίσχυση της ελληνικής δημιουργίας είτε μέσα από την ανάθεση χορογραφικού έργου σε ταλαντούχους δημιουργούς, είτε μέσα από την στήριξη της πειραματικής διάθεσης νέων ομάδων.
Αναπόσπαστο μέρος του Φεστιβάλ αποτελούν τα εκπαιδευτικά σεμινάρια χορού και οι διαλέξεις που απευθύνονται σε σπουδαστές και επαγγελματίες του χώρου, ενώ στις παράλληλες δραστηριότητες του Φεστιβάλ συμπεριλαμβάνονται οι εκδόσεις και οι παραγωγές video dance.
Η πολυμορφία τάσεων που διαπερνά τον σύγχρονο χορό αλλά και η διεύρυνση του κοινού που προσεγγίζει και αγαπά αυτή την τέχνη αποτέλεσε από την πρώτη στιγμή βασικό μέλημα της πολιτικής προγραμματισμού του. Σήμερα στα δεκαοκτώ χρόνια της πορείας του, ένα πολύχρωμο κοινό ανταποκρίνεται με ενθουσιασμό κάθε καλοκαίρι στο κάλεσμα του Φεστιβάλ.
Η Καλαμάτα, πόλη του χορού, υποδέχεται την 18η κατά σειρά διοργάνωση από 12 έως 19 Ιουλίου 2012.
Επί σκηνής
Την αυλαία του Φεστιβάλ θα σηκώσει την επόμενη Πέμπτη ο Γάλλος χορογράφος Φιλίπ Ντεκουφλέ, που επιστρέφει στην Καλαμάτα με τη νέα παράσταση του με τίτλο Panorama, μια επιτομή της τριαντάχρονης πορείας του.
Ένας ακόμη Γάλλος δημιουργός του σύγχρονου χορού, ο Πιερ Ριγκάλ, χορογράφος που έχει διακριθεί χάρις στο ευφυές κινησιολογικό του λεξιλόγιο, την ευρηματική χρήση της τεχνολογίας και το σουρεαλιστικό του χιούμορ, συστήνεται για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό, με την παράσταση Press. Πρόκειται για μια μεταφορά για τη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου, τον οποίο βλέπουμε στη σκηνή να πιέζεται όχι μονάχα μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά, καθώς ο σκηνικός χώρος που έχει στη διάθεσή του διαρκώς μικραίνει, απειλώντας να τον συνθλίψει.
Στη συνέχεια, ένας ακόμη γνώριμος του κοινού του Φεστιβάλ, ο Νοτιοαφρικανός Γκρέγκορυ Μακόμα, θα παρουσιάσει μια παράσταση για έναν χορευτή, έξι μουσικούς και το πνεύμα ενός προγόνου, με τον τίτλο Exit/Exist. Μνήμη και Ιστορία, δυτική κουλτούρα και αφρικανικές ρίζες, συνδυάζονται με τις ποιητικές εικόνες και τη μουσική που δημιουργεί, προκειμένου να ατενίσει το μέλλον βυθίζοντας τα βήματά του στο παρελθόν.
Μια «ανακάλυψη» του Φεστιβάλ, η Λία Χαράκη, από την Κύπρο, μια χαρισματική ερμηνεύτρια, επιστρέφει με το σόλο Tune in, μια σπουδή πάνω στο πώς μια μινιμαλιστική, επαναληπτική κίνηση μπορεί να γεννήσει συναίσθημα στον ερμηνευτή και, κατ’ επέκταση, στον θεατή. Την ίδια βραδιά θα παρουσιαστεί και η καινούργια δουλειά της Σοφίας Μαυραγάνη με τίτλο Autogoal #05, μια αυτοσαρκαστική ματιά πάνω στη σχέση αθλητή - προπονητή, η οποία μέσα από το παιχνίδι και τη θεατρική σύμβαση διερευνά με χιουμοριστικό τρόπο τη σχέση εξουσίας που διαμορφώνεται.
Στη συνέχεια, θέση επί σκηνής θα πάρει η ομάδα Yelp Dance Co. και η χορογράφος Μαριέλα Νέστορα, με την παράσταση A-M I, μια ποιητική συνύπαρξη λόγου, εικόνας και κίνησης, που αναρωτιέται για τον τρόπο με τον οποίο ο θεατής διαβάζει την κίνηση των χορευτών στη σκηνή.
Η τελευταία ημέρα του Φεστιβάλ (19/7) είναι αφιερωμένη σε δύο σημαντικές δημιουργούς: Η Αμερικανίδα χορεύτρια και χορογράφος Πατ Κάτερσον θα ερμηνεύσει το Trio A (1966) της Υβόν Ράινερ, ένα έργο που δημιουργήθηκε μέσα στο κλίμα της νεοϋορκέζικης πρωτοπορίας της δεκαετίας του 1960, το οποίο θα παρουσιαστεί σε τρεις διαφορετικές παλαιότερες εκδοχές, που απέχουν μεταξύ τους τριάντα χρόνια, ενώ στη συνέχεια δώδεκα χορευτές από το εργαστήριο που θα πραγματοποιήσει παράλληλα θα ερμηνεύσουν το We shall run (1963) της Ράινερ, μια σύνθεση πάνω στη συλλογική κίνηση, υπό τους ήχους του Ρέκβιεμ του Μπερλιόζ.
Η αυλαία του 18ου Φεστιβάλ Χορού θα πέσει με μια σημαντική ελληνική παραγωγή, την Era poVera της Πατρίσιας Απέργη και της ομάδας Αερίτες, το οποίο παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία τον χειμώνα στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Πρόκειται για μια δυναμική παράσταση με καλλιτεχνική αλλά και πολιτική άποψη, που διερευνά τον τρόπο που οι άνθρωποι λειτουργούν μέσα στον αστικό ιστό. Έναν διάλογο της πόλης και του σώματος, όπου πρωτογενές υλικό για τη χορογραφική δημιουργία αποτελούν οι μνήμες, οι κατοικήσεις, ο αγώνας επιβίωσης και η ομάδα μεταμορφώνεται σε καθρέφτη ενός κοινωνικού συνόλου.
Παράλληλες εκδηλώσεις
Εκτός του βασικού κορμού του προγράμματος, το Φεστιβάλ Χορού διαχέεται στον δημόσιο χώρο της πόλης, με μια σειρά οργανωμένες και αυθόρμητες παραστάσεις, όπως αυτή της γαλλικής ομάδας Retouramont, που με ένα ακροβατικό σόλο θα επιδιώξει να μεταβάλει τον δημόσιο χώρο σε ποιητικό σημείο συνάντησης κοινού και ερμηνευτών, ή καλλιτεχνικό παιχνίδι Dobedobedo των Τζ. Αργυρίου (ομάδα Amorphy) και της Σ. Μαυραγάνη που περιλαμβάνει την αυθόρμητη σύνθεση χορευτών, ερμηνευτών, μουσικών και φωτιστών, χωρίς καμία προηγούμενη πρόβα, πάνω στην άμμο της παραλίας της Καλαμάτας.
Ακόμη, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του Φεστιβάλ, φέτος θα διεξαχθούν τρία εργαστήρια για επαγγελματίες και σπουδαστές με χορογράφους από την Ισπανία, τη Βρετανία και τις ΗΠΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας! Σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά ΔΕΝ δημοσιεύονται