Με ταχείς ρυθμούς εξελίσσεται, σύμφωνα με πληροφορίες από την περιφέρεια Πελοποννήσου, η μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης σε πολιτικό για την πραγματοποίηση πτήσεων charter από αεροπορικές εταιρείες low cost και την ανάπτυξη δραστηριοτήτων σε cargo και logistics, με παράλληλη στρατιωτική χρήση. Τα εμπόδια σε θέματα προμηθειών σε εξοπλισμό και κατασκευαστικών προσθηκών που επιφέρει η αλλαγή της λειτουργίας δείχνουν να έχουν βρει λύση, ενώ όπως λένε πηγές από την Περιφέρεια, μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να ληφθεί η έγκριση για τις πρώτες προσγειώσεις.
Ήδη έχει επικαιροποιηθεί η μελέτη για τη μετατροπή του αεροδρομίου που πραγματοποίησε η καναδική εταιρεία ΙΒΙ Group, η οποία εξειδικεύεται σε συγκοινωνιακά έργα, αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και εγκατάσταση «έξυπνων» συστημάτων πληροφορικής και που αναμένεται να αναλάβει την τεχνική και κατασκευαστική υποστήριξη του έργου. Στα επόμενα βήματα μέχρι τη λειτουργία του νέου πολιτικού αεροδρομίου της Τρίπολης συμπεριλαμβάνεται η κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης που θα ορίζει τη μεταφορά της ιδιοκτησίας του αεροδρομίου από το υπουργείο Μεταφορών και Συγκοινωνιών στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Ο προϋπολογισμός του έργου υπολογίζεται σε 75-90 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ τα έξοδα για τη λειτουργία του εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 1,5-2,5 εκατ. ευρώ ετησίως. Η μετατροπή του προβλέπεται να γίνει μέσω ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα).
Πέραν από το επενδυτικό ενδιαφέρον που φέρνει η μετατροπή του αεροδρομίου, πολύ σημαντικά θεωρούνται τα οφέλη για την τουριστική ανάπτυξη των προορισμών της Αργολίδας, της Κορινθίας, της Λακωνίας και φυσικά της Αρκαδίας. Το νέο έργο, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του αεροδρομίου της Καλαμάτας, και η ολοκλήρωση του οδικού άξονα που συνδέει Καλαμάτα, Τρίπολη και Κόρινθο θεωρούνται ότι θα δώσουν μεγάλη ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη της Πελοποννήσου, με τις επιδιώξεις ιδιαίτερα για την επόμενη τουριστική σεζόν παραμένουν υψηλές.
Να σημειώσουμε πως η μετατροπή του αεροδρομίου Τρίπολης αποτελεί πάγιο αίτημα των επιχειρήσεων και φορέων, δεδομένου πως εκτός από την αναβάθμιση των εναέριων μεταφορών της Πελοποννήσου, ανοίγει ο δρόμος για τόνωση των εξαγωγών αγροτικών προϊόντων της περιοχής προς το εξωτερικό.
Επιπλέον, η εξυπηρέτηση πολιτικών πτήσεων από το αεροδρόμιο Τρίπολης, εκτιμάται ότι θα λύσει το πρόβλημα της «ασύμφορης», εξαιτίας του μεγάλου κόστους τελών, χρήσης του αεροδρομίου της Αθήνας, για τους τουριστικούς οργανισμούς που προγραμματίζουν πτήσεις charter.
Βίκυ Κουρλιμπίνη
Πηγή:www.capital.gr
Ήδη έχει επικαιροποιηθεί η μελέτη για τη μετατροπή του αεροδρομίου που πραγματοποίησε η καναδική εταιρεία ΙΒΙ Group, η οποία εξειδικεύεται σε συγκοινωνιακά έργα, αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και εγκατάσταση «έξυπνων» συστημάτων πληροφορικής και που αναμένεται να αναλάβει την τεχνική και κατασκευαστική υποστήριξη του έργου. Στα επόμενα βήματα μέχρι τη λειτουργία του νέου πολιτικού αεροδρομίου της Τρίπολης συμπεριλαμβάνεται η κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης που θα ορίζει τη μεταφορά της ιδιοκτησίας του αεροδρομίου από το υπουργείο Μεταφορών και Συγκοινωνιών στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Ο προϋπολογισμός του έργου υπολογίζεται σε 75-90 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ τα έξοδα για τη λειτουργία του εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 1,5-2,5 εκατ. ευρώ ετησίως. Η μετατροπή του προβλέπεται να γίνει μέσω ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα).
Πέραν από το επενδυτικό ενδιαφέρον που φέρνει η μετατροπή του αεροδρομίου, πολύ σημαντικά θεωρούνται τα οφέλη για την τουριστική ανάπτυξη των προορισμών της Αργολίδας, της Κορινθίας, της Λακωνίας και φυσικά της Αρκαδίας. Το νέο έργο, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του αεροδρομίου της Καλαμάτας, και η ολοκλήρωση του οδικού άξονα που συνδέει Καλαμάτα, Τρίπολη και Κόρινθο θεωρούνται ότι θα δώσουν μεγάλη ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη της Πελοποννήσου, με τις επιδιώξεις ιδιαίτερα για την επόμενη τουριστική σεζόν παραμένουν υψηλές.
Να σημειώσουμε πως η μετατροπή του αεροδρομίου Τρίπολης αποτελεί πάγιο αίτημα των επιχειρήσεων και φορέων, δεδομένου πως εκτός από την αναβάθμιση των εναέριων μεταφορών της Πελοποννήσου, ανοίγει ο δρόμος για τόνωση των εξαγωγών αγροτικών προϊόντων της περιοχής προς το εξωτερικό.
Επιπλέον, η εξυπηρέτηση πολιτικών πτήσεων από το αεροδρόμιο Τρίπολης, εκτιμάται ότι θα λύσει το πρόβλημα της «ασύμφορης», εξαιτίας του μεγάλου κόστους τελών, χρήσης του αεροδρομίου της Αθήνας, για τους τουριστικούς οργανισμούς που προγραμματίζουν πτήσεις charter.
Βίκυ Κουρλιμπίνη
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας! Σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά ΔΕΝ δημοσιεύονται