Τη Δευτέρα 29 Οκτωβρίου ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης παρέθεσε συνέντευξη Τύπου στο κεντρικό κτίριο της περιφέρειας στην Τρίπολη, Πλατεία Εθνάρχου Μακαρίου. Αντικείμενο της συνέντευξης ήταν η πορεία των έργων του ΕΣΠΑ, ενώ έγινε και ενημέρωση για την συνάντηση που είχε ο Πέτρος Τατούλης με το ΓΓ Υπουργείου Μεταφορών και τις συζητήσεις που έγιναν σχετικά με τα Αεροδρόμια και το Σιδηρόδρομο της Πελοποννήσου.
Το πρώτο τρίμηνο του 2013 θα βγει στον αέρα ο διεθνής διαγωνισμός για το αεροδρόμιο της Τρίπολης, ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης κ. Τατούλης, συμπληρώνοντας ότι για τη διευκόλυνση του έργου θα υπάρξει ειδική νομοθετική ρύθμιση, ενώ θα εξυπηρετεί ανάγκες του επιβατικού κοινού, των εμπορικών μεταφορών και θα είναι low cost.
Μετά την πρόσφατη σύσκεψη του Περιφερειάρχη που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ανάπτυξης, με συμμετοχή του γενικού γραμματέα μεταφορών κ. Σταθόπουλου, του ειδικού γραμματέα ΣΔΙΤ κ Μαντζιούφα και του προέδρου του ΟΣΕ κ. Θεοφανόπουλου, αποφασίστηκε η υλοποίηση για πρώτη φορά στην Ελλάδα η υλοποίηση αεροδρομίου, αυτού της Τρίπολης με τη διαδικασία ΣΔΙΤ.
Αξιοποίηση και επαναλειτουργία σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου
Πολιτική βούληση της Περιφέρειας είναι επίσης η αξιοποίηση, με σαφή την κατεύθυνση του τουρισμού, του ανενεργού σιδηροδρομικού δικτύου, για την αναβάθμιση του οποίου ξοδεύθηκαν πολλά εκατομμύρια ευρώ εδώ και μια δεκαετία. Παράλληλα θα αξιοποιηθούν και οι υποδομές κατά μήκος του δικτύου, παρέχοντας κατ’ αυτό τον τρόπο επενδυτικό ενδιαφέρον.
Αναφορικά με το προαστιακό σιδηρόδρομο αποφασίστηκε η δημιουργία αυτοτελούς γραμμής για τη σύνδεση του Λουτρακίου απευθείας με την Αττική, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για την αξιοποίηση του ενδομεσσηνιακού δικτύου, με σημείο αναφοράς την Τρίπολη, καθώς και της γραμμής Κατάκολο – Κόρινθος – Μυκήνες – Άργος – Ναύπλιο.
ΤΟ ΕΣΠΑ
Αναφερόμενος στο σχεδιασμό του ΕΣΠΑ, ο κ. Τατούλης επεσήμανε ότι σχεδιάστηκε σε συνθήκες πριν την κρίση και δεν ανταποκρίνεται πλέον στις σημερινές ανάγκες, «για το λόγο αυτό εφευρίσκουμε νέα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το Περιφερειακό Ταμείο Ενίσχυσης των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, το οποίο απασχολεί όλους τους διεθνείς οργανισμούς με προεξάρχοντες την Ομάδα Δράσης για την Ελλάδα, την τρόικα και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πλέον μας ζητούν την τεχνογνωσία και οι υπόλοιπες Περιφέρειες της χώρας, προκειμένου να το εφαρμόσουν.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του αναφορικά με το ΕΣΠΑ ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε και στα τομεακά προγράμματα των Υπουργείων Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Υποδομών, όπου έχουν ενταχθεί μετά από τη συνεργασία με την Περιφέρεια έργα ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ, με αποτέλεσμα όπως χαρακτηριστικά δήλωσε «να τρέχουν παράλληλα δύο προγράμματα για την Περιφέρεια Πελοποννήσου».
ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ
Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση του έργου της ολοκληρωμένης διαχείρισης των αστικών αποβλήτων της Περιφέρειας Πελοποννήσου, διαδικασία η οποία θα απαλύνει το κόστος για τους πολίτες σημαντικά, με σκοπό να είναι το μικρότερο δυνατό, όπως αποφασίστηκε, πριν λίγες μέρες, σε κοινή σύσκεψη της διυπουργικής επιτροπής, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Αναφορικά με το ζήτημα αυτό, ο Περιφερειάρχης τόνισε για άλλη μια φορά ότι ο διεθνής διαγωνισμός βρίσκεται στην τελική του φάση και ότι «το πρόγραμμα της Πελοποννήσου είναι το μοναδικό που εξελίσσεται εντός χρονοδιαγραμμάτων και αποτελεί τον πιλότο για την υπόλοιπη χώρα».
Το πρώτο τρίμηνο του 2013 θα βγει στον αέρα ο διεθνής διαγωνισμός για το αεροδρόμιο της Τρίπολης, ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης κ. Τατούλης, συμπληρώνοντας ότι για τη διευκόλυνση του έργου θα υπάρξει ειδική νομοθετική ρύθμιση, ενώ θα εξυπηρετεί ανάγκες του επιβατικού κοινού, των εμπορικών μεταφορών και θα είναι low cost.
Μετά την πρόσφατη σύσκεψη του Περιφερειάρχη που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ανάπτυξης, με συμμετοχή του γενικού γραμματέα μεταφορών κ. Σταθόπουλου, του ειδικού γραμματέα ΣΔΙΤ κ Μαντζιούφα και του προέδρου του ΟΣΕ κ. Θεοφανόπουλου, αποφασίστηκε η υλοποίηση για πρώτη φορά στην Ελλάδα η υλοποίηση αεροδρομίου, αυτού της Τρίπολης με τη διαδικασία ΣΔΙΤ.
Αναφορικά με το αεροδρόμιο Καλαμάτας ο Περιφερειάρχης δήλωσε ότι γίνεται προσπάθεια για την αναβάθμιση του πύργου ελέγχου, με στόχο να αποτελέσει διεθνή αερολιμένα υψηλών προδιαγραφών. Εξασφαλίστηκαν τέλος τα 15 εκατομμύρια ευρώ για το σύνολο των αναβαθμίσεων του εν λόγω αεροδρομίου
Αξιοποίηση και επαναλειτουργία σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου
Πολιτική βούληση της Περιφέρειας είναι επίσης η αξιοποίηση, με σαφή την κατεύθυνση του τουρισμού, του ανενεργού σιδηροδρομικού δικτύου, για την αναβάθμιση του οποίου ξοδεύθηκαν πολλά εκατομμύρια ευρώ εδώ και μια δεκαετία. Παράλληλα θα αξιοποιηθούν και οι υποδομές κατά μήκος του δικτύου, παρέχοντας κατ’ αυτό τον τρόπο επενδυτικό ενδιαφέρον.
Αναφορικά με το προαστιακό σιδηρόδρομο αποφασίστηκε η δημιουργία αυτοτελούς γραμμής για τη σύνδεση του Λουτρακίου απευθείας με την Αττική, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για την αξιοποίηση του ενδομεσσηνιακού δικτύου, με σημείο αναφοράς την Τρίπολη, καθώς και της γραμμής Κατάκολο – Κόρινθος – Μυκήνες – Άργος – Ναύπλιο.
ΤΟ ΕΣΠΑ
Αναφερόμενος στο σχεδιασμό του ΕΣΠΑ, ο κ. Τατούλης επεσήμανε ότι σχεδιάστηκε σε συνθήκες πριν την κρίση και δεν ανταποκρίνεται πλέον στις σημερινές ανάγκες, «για το λόγο αυτό εφευρίσκουμε νέα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το Περιφερειακό Ταμείο Ενίσχυσης των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, το οποίο απασχολεί όλους τους διεθνείς οργανισμούς με προεξάρχοντες την Ομάδα Δράσης για την Ελλάδα, την τρόικα και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πλέον μας ζητούν την τεχνογνωσία και οι υπόλοιπες Περιφέρειες της χώρας, προκειμένου να το εφαρμόσουν.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του αναφορικά με το ΕΣΠΑ ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε και στα τομεακά προγράμματα των Υπουργείων Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Υποδομών, όπου έχουν ενταχθεί μετά από τη συνεργασία με την Περιφέρεια έργα ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ, με αποτέλεσμα όπως χαρακτηριστικά δήλωσε «να τρέχουν παράλληλα δύο προγράμματα για την Περιφέρεια Πελοποννήσου».
ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ
Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση του έργου της ολοκληρωμένης διαχείρισης των αστικών αποβλήτων της Περιφέρειας Πελοποννήσου, διαδικασία η οποία θα απαλύνει το κόστος για τους πολίτες σημαντικά, με σκοπό να είναι το μικρότερο δυνατό, όπως αποφασίστηκε, πριν λίγες μέρες, σε κοινή σύσκεψη της διυπουργικής επιτροπής, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Αναφορικά με το ζήτημα αυτό, ο Περιφερειάρχης τόνισε για άλλη μια φορά ότι ο διεθνής διαγωνισμός βρίσκεται στην τελική του φάση και ότι «το πρόγραμμα της Πελοποννήσου είναι το μοναδικό που εξελίσσεται εντός χρονοδιαγραμμάτων και αποτελεί τον πιλότο για την υπόλοιπη χώρα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας! Σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά ΔΕΝ δημοσιεύονται