Τρίτη, 21 Μαΐου 2013

Διεθνή ονόματα στο 19ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, 18-25 Ιουλίου

What the body does not remember του Βαντεκέιμπους και της ομάδας του Ultima Vez

Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας είναι εδώ. Για 19η χρονιά. Κόντρα στη γενικευμένη κρίση και την «επίσημη» τάση απαξίωσης του σύγχρονου χορού. Με μυθικές, ιστορικές παραστάσεις της Αν Τερέζα Ντε Κεέρσμακερ και του Βιμ Βαντεκέιμπους.

Με τις πιο νέες τάσεις που διαμορφώνονται διεθνώς. Με ό,τι πιο πολιτικό έχει σήμερα ο σύγχρονος χορός. Και ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η τρέχουσα εγχώρια σκηνή. Από τις 18 έως τις 25 Ιουλίου θα δώσει «άλλη» ζωή στην πανέμορφη Καλαμάτα, με βασικό χώρο διεξαγωγής του το αμφιθέατρο του Κάστρου.

«Ευτυχώς, σε τέτοια εποχή μπορούμε και υπάρχουμε», λέει η ικανότατη καλλιτεχνική διευθύντριά του, Βίκυ Μαραγκοπούλου, η οποία είχε στα ταμεία της για να στήσει το φετινό ισχυρό «οικοδόμημα» 550 χιλιάδες ευρώ. Η προίκα από το ΕΣΠΑ, για τρία χρόνια, είναι 1 εκατομμύριο και 200 χιλιάδες ευρώ.

Η αλήθεια είναι ότι το 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού δεν υπάρχει απλώς. Κάνει ξανά τη διαφορά. Οπως παραδέχεται και η ίδια η Βίκυ Μαραγκοπούλου, «και φέτος έχουμε πολύ μεγάλους καλλιτέχνες. Παρ' όλο που είμαστε σε εποχή κρίσης, κατορθώσαμε να μη σταματήσουμε να φέρνουμε το κοινό σε επικοινωνία με τους μεγάλους δημιουργούς».

Δεν είναι μόνο το «Drumming», ένα ορόσημο για το σύγχρονο χορό με την υπογραφή της Κέερσμακερ και των Rosas, μετάκληση για την οποία είναι αφάνταστα υπερήφανη. Κάτι που ισχύει και για την έτερη ιστορική παράσταση της διοργάνωσης, το What the body does not remember του Βαντεκέιμπους και της ομάδας του Ultima Vez. Παράσταση που άλλαξε για πάντα την αντίληψή μας για το σύγχρονο χορό. («Είναι εξαιρετικά σημαντικό να μπορεί κανείς να βλέπει τα κλασικά έργα του σύγχρονου χορού με νέο μάτι. Ενα φεστιβάλ ειδικευμένο στο χορό πρέπει να δίνει αυτή τη δυνατότητα για τα έργα που καθόρισαν την εποχή τους», τονίζει η Μαραγκοπούλου.)

Ο χορευτής Ρασίντ Ουραμντάν
Η Καλαμάτα εξασφάλισε επίσης την Exposition Universelle (Παγκόσμια Εκθεση) του σταρ χορογράφου και χορευτή Ρασίντ Ουραμντάν, μια πολιτική δουλειά που χωρίς να κάνει μανιφέστο εξερευνά τα πατριωτικά σύμβολα.

Φέτος, η έρευνά του εκτείνεται και ώς την Κεντρική Αφρική και τη Λατινική Αμερική, φέρνοντάς μας επιτυχίες που κάνανε αίσθηση στην περσινή Αβινιόν (ακόμη δεν ανακοινώνονται). Διότι, όπως εξηγεί η Β. Μαραγκοπούλου, «το φεστιβάλ δεν θέλει να σταματήσει να έχει και ερευνητικό χαρακτήρα. Ψάχνουμε ασταμάτητα και ανακαλύπτουμε νέους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής».

Και επειδή «είναι σημαντικό σε εποχές κρίσης, όπου ο χορός αντιμετωπίζει τόσο μεγάλες δυσκολίες, να στηρίζεται η ελληνική δημιουργία», το 19ο Φεστιβάλ Χορού επιμένει και με τα εκπαιδευτικά του εργαστήρια και επιπλέον δίνει ξανά βήμα στους Ελληνες δημιουργούς. Ενα μέρος από τα σεμινάρια και εργαστήρια θα καθοδηγήσουν ο Ισπανός Χόρχε Κρέσις, η χορογράφος Σοφία Μαυραγάνη και η χορεύτρια Σάνια Στριμπάκου.

Ακόμη μία χρονιά η διοργάνωση αναμένεται να συντονίσει για 8 γεμάτες μέρες την ήδη καλά «εκπαιδευμένη» καλαματιανή κοινωνία με την τέχνη του χορού. Η κοινωνική πολιτική, που έχει ξεκινήσει με τα φθηνά εισιτήρια, θα διευρυνθεί. Το θέμα των εισιτηρίων προσεχώς περνάει από ειδικό συμβούλιο.

ΙΩ. ΚΛΕΦΤΟΓΙΑΝΝΗ/enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας! Σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά ΔΕΝ δημοσιεύονται

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...